Aριστείδης Κατσιώρχης

Με σύμμαχο το ταλέντο, τη σωστή στόχευση και τη στρατηγική ο Αριστείδης Κατσιώρχης κατάφερε σύντομα να κερδίσει μια θέση ευθύνης στην Philips Ολλανδίας, αποδεικνύοντας ότι κανένας στόχος δεν είναι πολύ μακρινός για κάποιον που διαθέτει μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα.  Έχοντας συμπληρώσει δέκα χρόνια από τη στιγμή που βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ολλανδία, εξηγεί στις «Γέφυρες» τους λόγους που τον οδήγησαν εκεί αλλά και τα αμοιβαία οφέλη που προκύπτουν από τη διασύνδεση των Ελλήνων του εξωτερικού με αυτούς που παραμένουν στη χώρα.    

Aριστείδης Κατσιώρχης

Aριστείδης Κατσιώρχης

Στέλεχος μεγάλης εταιρείας Manager Tεχνολογίας στη Royal Philips Ολλανδίας Έλληνας που διαπρέπει στο εξωτερικό

Θα μπορούσατε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά την κύρια επαγγελματική σας δραστηριότητα;
Δουλεύω στην εταιρεία Phillips που προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες στον χώρο της σε καταναλωτές κι επιχειρήσεις.  Η εταιρεία παράγει τα προϊόντα της  στα εργοστάσια της ή με συνεργασίες μέσω supply chain.  Ο ρόλος μου συγκεκριμένα είναι στο κομμάτι  της παραγωγής και η αρμοδιότητα μου η αναγνώριση των νέων αναδυόμενων τεχνολογιών χαμηλής ωριμότητας οι οποίες μπορούν να έχουν πολύ μεγάλη επίπτωση στο μέλλον της παράγωγης.

Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο ρόλος των νέων τεχνολογιών και πιο συγκεκριμένα της ψηφιακής τεχνολογίας στην ανταγωνιστικότητα;
Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει ξεκινήσει μια αλλαγή στη βιομηχανία στην Ελλάδα και αλλού, που ωθείται από μια τάση στην αγορά.  Η τάση αυτή είναι ότι  πρέπει να προσφέρουμε προϊόντα σε μικρότερες ομάδες καταναλωτών με συγκεκριμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά.   Η επίπτωση αυτής της τάσης είναι ότι οι γραμμές παραγωγής γίνονται πιο ευέλικτες.  Αυτό με τη σειρά του έχει μια επίπτωση στην αρχιτεκτονική των προϊόντων, στον τρόπο που σχεδιάζονται, αλλά και στον τρόπο παραγωγής μέσα στα εργοστάσια.  Όσον αφορά στις ψηφιακές τεχνολογίες στο χώρο της παραγωγής, τα τμήματα που είναι υπεύθυνα για αυτές είχαν παραδοσιακά ένα υποστηρικτικό ρόλο και τώρα ο ρόλος αυτός είναι καθοδηγητικός, δηλαδή παράγεται πραγματικά αξία με το να ακολουθείς τις τελευταίες τάσεις στις τεχνολογίες συνδεσιμότητας μέσα στο χώρο του εργοστασίου.  Σε σχέση με την ανταγωνιστικότητα , αυτή επηρεάζεται από τις νέες τεχνολογίες και τις εταιρείες που οφείλουν να διατηρήσουν το προβάδισμα τους στην παγκόσμια αγορά.   Στο χώρο μου, στη βιομηχανία, αυτό που κάνουν με τις νέες τεχνολογίες  είναι να μειώνουν το κόστος που έρχεται από την έλλειψη ποιότητας μέσα στο εργοστάσιο αλλά και έξω στους καταναλωτές και να αυξάνουν την ταχύτητα εισαγωγής ενός προϊόντος από τη στιγμή που θα αναπτυχθεί σ’ ένα κέντρο έρευνας και θα αποδειχθεί η λειτουργία του μέχρι να βγει σε μαζικές ποσότητες στην αγορά. Οι νέες τεχνολογίες για τις μικρές εταιρείες είναι επίσης  μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για να δημιουργήσουν γρήγορα προτάσεις αξίας, για μερίδες της αγοράς οι οποίες δεν είναι ακόμη αποδεδειγμένες και δεν είναι ακόμη στο ραντάρ των μεγάλων εταιρειών.

Ποιοι είναι οι λόγοι που σας ώθησαν να μεταβείτε και να εργαστείτε στο εξωτερικό; Και ποιοι θα ήταν οι παράγοντες που θα σας έκαναν να γυρίσετε;
Να σας πω καταρχάς ότι σπούδασα στην Πάτρα Επιστήμη Υλικών που ήταν  μια νέα σχολή τότε και μόλις την τελείωσα ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου και  να πάρω εξειδίκευση  για να έχω impact στον βιομηχανικό τομέα.   Έτσι έκανα ένα μάστερ, πήγα στην Ολλανδία, και δεν έχω μετανιώσει καθόλου.  Είναι ωραία χωρα, έχει καλό επίπεδο ακαδημαϊκών σπουδών και η σύνδεση πανεπιστημίου- βιομηχανίας  είναι πολύ καλή.  Έμαθα πολλά πράγματα και μόλις τελείωσα το μάστερ μου στην Eπιστήμη Yλικών ξεκίνησα να δουλεύω στην εταιρεία που δουλεύω και τώρα, στην ανάπτυξη προϊόντων. Από το 2007 που έφυγα από την Ελλάδα έχουν περάσει δέκα χρόνια, έχω παντρευτεί με Ελληνίδα και πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε την επιστροφή στην Ελλάδα, όπου είναι η πατρίδα μας,  έχουμε τους φίλους μας και τις οικογένειες μας. Για να πάρουμε αυτή την απόφαση είναι κάτι σαν ζυγαριά, όπου από τη μία πλευρά είναι η πατρίδα μας- όπου εκτός από αυτά που είπαμε έχει καλύτερη ποιότητα κοινωνικής ζωής και αυτό  το αναγνωρίζουν όλοι.  Από την άλλη πλευρά της ζυγαριάς όμως είναι η ποιότητα της επαγγελματικής ζωής.  Αυτή η ζυγαριά πάει πάνω κάτω, κλίνει μια προς το προσωπικό μια προς το επαγγελματικό και θα έγερνε περισσότερο προς την επιστροφή στην Ελλάδα αν στη χώρα μπορούσε να ληφθεί υπόψη η ανάγκη για την δημιουργία κέντρων ανάπτυξης, κέντρων τεχνολογίας και κέντρων παραγωγής για προϊόντα με διεθνή αντίκτυπο σε ποιότητα παγκοσμίου κλάσης.

Εσείς έχετε αναπτύξει δίκτυο συνεργατών που να συμπεριλαμβάνει και Έλληνες στην Ελλάδα;
Το δίκτυο συνεργατών μου είναι το επίσημο δίκτυο συνεργατών της εταιρείας για την οποία δουλεύω και το ανεπίσημο δίκτυο είναι οι φίλοι, συμφοιτητές και γνωστοί, μέσα από τους οποίους προσπαθώ να έχω μια καλή εικόνα των ευκαιριών και των δραστηριοτήτων στην Ελλάδα.

Ποια οφέλη βλέπετε από τη διασύνδεση των Ελλήνων που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό με την Ελλάδα;
Πιστεύω ότι είναι πολύ καλή προοπτική αυτή, να διασυνδέονται οι Έλληνες μεταξύ τους.  Υπάρχουν οφέλη και για τις δυο μεριές και είμαι υπέρμαχος αυτών των ομάδων.  Οι Έλληνες του εξωτερικού πιστεύω ότι μπορούν να συμβουλεύσουν και να κατευθύνουν σε όποιο βαθμό χρειάζεται επιχειρήσεις του εσωτερικού ως προς τις βέλτιστες πρακτικές οι οποίες συμβαίνουν στον επαγγελματικό τους χώρο στις χώρες στις οποίες κατοικούν οι οποίες μπορεί να είναι πιο προηγμένες τεχνολογικά ή βιομηχανικά.  Από την άλλη οι Έλληνες του εσωτερικού έχουν και αυτοί ρόλο απέναντι  στους Έλληνες του εξωτερικού που είναι να τους κρατούν ενήμερους όσον αφορά στις ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Ποιες δράσεις εκτιμάτε ότι πρέπει να ληφθούν ώστε να αξιοποιηθεί το εξειδικευμένο δυναμικό της χώρας, με στόχο και την ανάσχεση του κύματος μετανάστευσης ποιοτικού ελληνικού επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό;
Σίγουρα αυτό που θα βοηθήσει σε υψηλό επίπεδο είναι η προσέλκυση βιομηχανιών στην Ελλάδα.  Αυτό γίνεται εάν οι εταιρείες έχουν οικονομικά οφέλη  για να έρθουν στην Ελλάδα, και το δεύτερο αν ανακτηθεί η εμπιστοσύνη. Αν έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη τους πρέπει να την κερδίσουμε σιγά σιγά. Πρωτοβουλίες όπως οι «Γέφυρες» είναι πολύ καλές, γιατί οφείλουμε να ενισχύσουμε τη συνοχή της ομάδας, των Ελλήνων του εσωτερικού και του εξωτερικού και να ενισχύσουμε λίγο την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων μέσα στη χώρα μας.

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να κάνετε mentoring στο αντικείμενο σας σε startuppers στην Ελλάδα;
Θα με ενδιέφερε να βοηθήσω τις start up εταιρείες. Εγώ εξειδικεύομαι σ έναν αριθμό τεχνολογιών όπως η εικονική πραγματικότητα και η αυξημένη πραγματικότητα, το 3d printing και τα manufacturing analytics.  Οι start ups νομίζω μπορούν να βοηθηθούν από εξωτερικούς συμβούλους, στο πολύ αρχικό στάδιο όπου είναι μια μικρή ομάδα.   Πρέπει να έχουν κάποιον που θα έχει κάνει πράξη την εφαρμογή συγκεκριμένης τεχνολογίας, να έχουν ένα άνθρωπο να συζητούν για το αν βρίσκονται στο σωστό δρόμο  η όχι. Μετά στο επόμενο στάδιο θα χρειαστούν βοήθεια ώστε να ψάξουν τους πρώτους πελάτες  που θα γίνουν και συνεργάτες, και στο θέμα του μάρκετινγκ αλλά και στο θέμα της ανάπτυξης τεχνολογίας με τρόπο που να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας. Σε μετέπειτα στάδια, όπου μεγαλώνουν οι εταιρίες, πρέπει να αρχίσουν να σχεδιάζουν χάρτες προϊόντων, χάρτες τεχνολογίας, χάρτες επιχειρησιακών στόχων, τη στρατηγική της εταιρείας.

Τι συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο Έλληνα που έχει τελειώσει τις σπουδές του στην Ελλάδα και θέλει να πάει στο εξωτερικό να δοκιμάσει την τύχη του;
Εγώ θα τον συμβούλευα να κυνηγήσει το όνειρο του, να βρεθεί σε όποια πόλη του κόσμου πιστεύει αυτός και να στοχεύσει στις μεγαλύτερες εταιρείες.  Βγαίνοντας από το πανεπιστήμιο δεν έχει πολλά να χάσει και πρέπει να ακολουθήσει αυτό που θέλει. Και ταυτόχρονα να κρατάει τους δεσμούς του με την Ελλάδα, ούτε να γίνεται εχθρικός, ούτε να τη λησμονεί τόσο ώστε να του δυσκολεύει τη ζωή στο εξωτερικό.  Να πατάει στα πόδια του, να σκεφτεί τι θέλει να κάνει και να το ακολουθήσει.

Ξεκίνησε ένα ταξίδι επιτυχίας και δημιούργησε νέες γέφυρες.

O ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies

Για τη σωστή λειτουργία της ιστοσελίδας μας, καθώς και για να βελτιώσουμε την εμπειρία πλοήγησής σας χρησιμοποιούμε cookies. Tα μη αναγκαία cookies είναι εξ ορισμού απενεργοποιημένα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο provider όλων των cookies που αναφέρονται παρακάτω είναι η ιστοσελίδα www.thepixelocracy.com.

Αναγκαία cookies

Επιτρέπουν τις βασικές λειτουργίες της ιστοσελίδας, όπως την πλοήγηση και την πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές αυτής. Τα Αναγκαία Cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει σωστά η ιστοσελίδα και να εξυπηρετήσει το σκοπό της επίσκεψής σας.

PIX_COOKIES_STATISTICAL
  • Purpose: Cookie για την αποθήκευση επιλογής του χρήστη σχετικά με την χρήση των στατιστικών cookies.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP
PIX_COOKIES_NECESSARY
  • Purpose: Cookie για την χρήση των αναγκαίων cookies.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP
PIX_COOKIES_FUNCTIONAL
  • Purpose: Cookie για την αποθήκευση επιλογής του χρήστη σχετικά με την χρήση των λειτουργικών cookies.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP
PIX_COOKIES_CONSENT
  • Purpose: Cookie για την εμφάνιση ή όχι του cookie dialog εφόσον έχει πραγματοποιήσει κάποια επιλογή ο χρήστης.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP

Λειτουργικά cookies

Χρησιμοποιούνται για τη σωστή και ομαλή λειτουργία της σελίδας και επιτρέπουν στην ιστοσελίδα να «θυμάται» τις επιλογές σας, ώστε να σας παρέχει βελτιωμένες και εξατομικευμένες λειτουργίες σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα σας. Αυτά τα cookies δε συγκεντρώνουν πληροφορίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για λόγους marketing ή για την απομνημόνευση των ιστοσελίδων τις οποίες έχετε επισκεφθεί.

WP_LOGIN_COOKIE
  • Purpose: Allows the system to identify the session user.
  • Expiry: 30 μέρες.
  • Type: HTTP.
WP_TEST_COOKIE
  • Purpose: Allows the system to identify the session user.
  • Expiry: 30 μέρες.
  • Type: HTTP.

Στατιστικά cookies

Χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της πλοήγησής σας στην ιστοσελίδα μας και μας δίνουν τη δυνατότητα να καταλάβουμε αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα και αν χρειάζεται να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις σχεδιασμού και λειτουργικότητας. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται και για τη δημιουργία αναφορών αναφορικά με τις επιδόσεις της ιστοσελίδας μας. Δεν συλλέγουν πληροφορίες με τις οποίες θα μπορούσε να αναγνωριστεί η ταυτότητά σας.

Στα στατιστικά cookies περιλαμβάνονται τα google analytics και τα hotjars, περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία των οποίων δείτε παρακάτω. Ενεργοποιώντας/απενεργοποιώντας τα στατιστικά cookies, ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε ταυτόχρονα και τα google analytics καθώς και τα hotjars.

Google Analytics

Η Google Analytics είναι μία υπηρεσία ανάλυσης του διαδικτύου που παρέχεται από την Google Inc. (“Google”). Η Google χρησιμοποιεί τα δεδομένα που συλλέγονται για να παρακολουθεί και να εξετάζει τη χρήση της Υπηρεσίας μας, να συντάσσει αναφορές ως προς τις δραστηριότητές της και να τις διαμοιράζεται με άλλες υπηρεσίες Google. Η Google μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν για να εντάξει και να προσωποποιήσει τις διαφημίσεις του δικού της διαφημιστικού δικτύου της.

Μπορείτε να ρυθμίσετε χωριστά τα cookies από την ιστοσελίδα της Google κάνοντας κλικ εδώ.

Hotjar

Η Hotjar είναι μία υπηρεσία ανάλυσης που παρέχεται από την Hotjar Ltd. Τα heat maps της Hotjar χρησιμοποιούνται προκειμένου να υποδεικνύουν τις περιοχές μιας ιστοσελίδας στις οποίες οι Χρήστες συχνότερα μετακινούν το ποντίκι τους ή κάνουν κλικ. Κατά την ανάλυση δεν γίνεται ταυτοποίηση του χρήστη. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε καλύτερα συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος. Επιπρόσθετα μπορεί να χρησιμοποιήσουμε και τις υπηρεσίες διαδικτυακών ερευνών της Hotjar, μέσω των οποίων συλλέγουμε ανώνυμες απαντήσεις. Αυτές οι δύο υπηρεσίες αξιοποιούν τα αντίστοιχα στατιστικά cookies.

Μπορείτε να ρυθμίσετε χωριστά τα cookies από την ιστοσελίδα της Hotjar κάνοντας κλικ εδώ.

NameDescriptionDurationData type
_hjClosedSurveyInvitesHotjar cookie that is set once a visitor interacts with an External Link Survey invitation modal. It is used to ensure that the same invite does not reappear if it has already been shown.365 daysBoolean true/false
_hjDonePollsHotjar cookie that is set once a visitor completes a survey using the On-site Survey widget. It is used to ensure that the same survey does not reappear if it has already been filled in.365 daysBoolean true/false
_hjMinimizedPollsHotjar cookie that is set once a visitor minimizes an On-site Survey widget. It is used to ensure that the widget stays minimized when the visitor navigates through your site.365 daysBoolean true/false
_hjShownFeedbackMessageHotjar cookie that is set when a visitor minimizes or completes Incoming Feedback. This is done so that the Incoming Feedback will load as minimized immediately if the visitor navigates to another page where it is set to show.365 daysBoolean true/false
_hjidHotjar cookie that is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the Hotjar User ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.365 daysUUID
_hjRecordingLastActivityThis should be found in Session storage (as opposed to cookies). This gets updated when a visitor recording starts and when data is sent through the WebSocket (the visitor performs an action that Hotjar records).SessionNumerical Value (Timestamp)
_hjTLDTestWhen the Hotjar script executes we try to determine the most generic cookie path we should use, instead of the page hostname. This is done so that cookies can be shared across subdomains (where applicable). To determine this, we try to store the _hjTLDTest cookie for different URL substring alternatives until it fails. After this check, the cookie is removed.SessionBoolean true/false
_hjUserAttributesHashUser Attributes sent through the Hotjar Identify API are cached for the duration of the session in order to know when an attribute has changed and needs to be updated.SessionHash
_hjCachedUserAttributesThis cookie stores User Attributes which are sent through the Hotjar Identify API, whenever the user is not in the sample. These attributes will only be saved if the user interacts with a Hotjar Feedback tool.SessionJSON
_hjLocalStorageTestThis cookie is used to check if the Hotjar Tracking Script can use local storage. If it can, a value of 1 is set in this cookie. The data stored in_hjLocalStorageTest has no expiration time, but it is deleted almost immediately after it is created.Under 100msBoolean true/false
_hjIncludedInPageviewSampleThis cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the data sampling defined by your site's pageview limit.30 minutesBoolean true/false
_hjIncludedInSessionSampleThis cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the data sampling defined by your site's daily session limit.30 minutesBoolean true/false
_hjAbsoluteSessionInProgressThis cookie is used to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.30 MinutesBoolean true/false
_hjFirstSeenThis is set to identify a new user's first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.SessionBoolean true/false
hjViewportIdThis stores information about the user viewport such as size and dimensions.SessionUUID
_hjRecordingEnabledThis is added when a Recording starts and is read when the recording module is initialized to see if the user is already in a recording in a particular session.SessionBoolean true/false
_gaRegisters a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.1 dayHTTP
_gatUsed by Google Analytics to throttle request rate1 dayHTTP
_gidRegisters a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.1 dayHTTP

Ελαχιστοποίηση ρυθμίσεων

Created under the Regime of Pixelocracy.