Τελευταία Ενημέρωση: 06/06/2023

Πιστοποίηση δαπανών έρευνας

Στόχος

Η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας ενημερώνει τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις ότι εκκινεί η υποβολή αιτημάτων προς πιστοποίηση δαπανών Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας και χορήγηση της σχετικής βεβαίωσης για τη χρήση 2022 (φορολογικό έτος 2022), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 22Α, δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας, του ν. 4172/2013 (Α΄167) «Φορολογία Εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4712/2020 (Α΄146) και το άρθρο 12 του ν. 4965/2022 (Α΄ 162).

Κλάδοι – Τομείς Ενίσχυσης

Επιστημονική και Τεχνολογική Έρευνα

Είδος Παρεχόμενης Ενίσχυσης – Κινήτρου

Φορολογικές εκπτώσεις

Ωφελούμενοι – Δικαιούχοι

Επιχείρησεις με αυτοχρηματοδοτούμενα έργα με δραστηριότητες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας που είναι άνω των 60.000 ευρώ.

Βασικές Προϋποθέσεις Υποβολής

1) Για την εφαρμογή των φορολογικών εκπτώσεων, οι δραστηριότητες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας πρέπει να συνδέονται με έργα αποκλειστικά αυτοχρηματοδοτούμενα που υλοποιούνται από την ίδια την επιχείρηση, ενώ εξαιρούνται τα έργα που συγχρηματοδοτούνται από οποιοδήποτε άλλο εθνικό, ευρωπαϊκό ή διεθνή φορέα.

2) Το έντυπο στοιχείων υποβολής για το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο του ερευνητικού έργου καθώς και τα παραδοτέα εκάστου έργου πρέπει να υποβληθούν στην ελληνική γλώσσα. Εάν η επιχείρηση υλοποίησε περισσότερα του ενός ερευνητικά έργα για το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο αυτών θα συμπληρώνεται αντίστοιχος αριθμός εντύπων.

3) Στο αρχείο με τίτλο: «Δικαιολογητικά και επεξηγήσεις για την πιστοποίηση δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας έτους 2022» αναφέρονται τα στοιχεία τα οποία πρέπει να συμπεριληφθούν στο USB, προκειμένου ο φάκελος να είναι πλήρης δικαιολογητικών και να τεκμηριώνονται οι υποβληθείσες προς πιστοποίηση δαπάνες.

4) Στις περιπτώσεις που το υποβληθέν προς πιστοποίηση έργο αποτελεί συνέχεια προηγούμενης χρήσης ή/και η υλοποίησή του συνεχίζεται στην επόμενη χρήση (φορολογικό έτος), πρέπει να προσδιορίζεται διακριτά η διαφοροποίηση/ εξέλιξη/ αναβάθμιση και σε κάθε περίπτωση να τεκμηριώνεται το υλοποιηθέν τμήμα των παραδοτέων με στοιχεία τεκμηρίωσης που αφορούν στην ελεγχόμενη περίοδο.

5) Η Γ.Γ.Ε.Κ. είναι αρμόδια για την έκδοση βεβαιώσεων και όχι για θέματα που άπτονται φορολογικού ενδιαφέροντος.

6) Διευκρινίζεται ότι τα δικαιολογητικά, τα οποία περιλαμβάνονται στους ηλεκτρονικούς φακέλους τεκμηρίωσης των Δικαιούχων, υποβάλονται σαρωμένα είτε πρωτότυπα είτε νομίμως επικυρωμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4250/2014 (Α΄ 94) και τα οριζόμενα στην υπ’ αρθμ. 9134 ΕΞ 2020/10.4.2020-ΑΔΑ 99ΠΥ46ΜΤΛΠ-ΥΟΙ, εγκυκλίου με θέμα: «Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα και πολιτών και επιχειρήσεων»

Τα αιτήματα θα παραδίδονται από τον δικαιούχο ή εκπρόσωπο του, ή μέσω ταχυδρομείου, ή εταιρειών ταχυμεταφοράς, στην είσοδο της Υπηρεσίας στη διεύθυνση: Μεσογείων 14  – 18, 11527 Αθήνα.

Προθεσμία Υποβολής

Οι επιχειρήσεις μπορούν να καταθέσουν στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας αίτημα πιστοποίησης δαπανών Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας το αργότερο έως και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ώρα 14:00 αυτής.

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

Γενική Γραμματεία Έρευνας & Καινοτομίας (ΓΓΕΚ), Διεύθυνση Υποστήριξης Δράσεων Έρευνας & Καινοτομίας, Τμήμα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, Λεωφ. Μεσογείων 14-18, T.K. 11527 Αθήνα.

  • Παρασκευή Οικονόμου: αρ. τηλ.: 213 1300 171, e-mail: p.oikonomou@gsrt.gr
  • Θεώνη Σοφιανοπούλου: αρ. τηλ.: 213 1300 160, e-mail: tsof@gsrt.gr

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

Ξεκίνησε ένα ταξίδι επιτυχίας και δημιούργησε νέες γέφυρες.